Damen Shipyards

Succesverhaal / Nétive VMS
succesverhaal Nétive VMS bij Damen shipyards

De aanleiding

Damen Shipyards Group is een internationaal scheepsbouw- en scheepsreparatiebedrijf met Nederlandse roots. Jaarlijks levert de onderneming ongeveer 160 schepen af aan klanten over de hele wereld. Dankzij het unieke, gestandaardiseerde ontwerpconcept kan Damen constante kwaliteit garanderen.

Daarnaast voert Damen Shiprepair & Conversion (onderdeel van de Damen Shipyards Group) jaarlijks ongeveer 1.300 reparatie- en onderhoudswerkzaamheden uit, zowel op de werven als in havens en gedurende de reis.In Nederland alleen al telt Damen 15 werflocaties. Iedere dag werken hier vakmensen van binnen of buiten de EER in vast of flexibel dienstverband. Alle medewerkers dragen hierbij direct bij aan de klantvraag (de beste kwaliteit, bewezen ontwerpen, korte levertijden en reparaties).

De oplossingsinrichting

Damen Shiprepair & Conversion (DS&C) is tot aanschaf van Nétive VMS overgegaan met 2 doelstellingen;

Voldoen aan wet- en regelgeving, volledige nationale- en Europese Compliancy, omdat DS&C iedere dag met verschillende nationaliteiten onder haar personeelsbestand [of onder haar vakmensen] te maken heeft.

Interne transparantie, de inhurende managers staan centraal en hoe zorgen we ervoor dat zij de beste kandidaat krijgen.

Daarnaast moet de VMS tooling van Nétive ondersteunen in de complexiteit van het kort cyclus aanvragen van vacatures met blue èn white collar profielen naast elkaar.

Het resultaat van de samenwerking met Nétive VMS

De implementatie van alle Nétive VMS modules van aanvraag tot en met facturatie met rapportages geeft de Inhuurdesk van Damen, de tools om haar interne klanten /inhurende managers uitstekend te kunnen servicen en faciliteren.

Ook heeft inzicht in het totale inhuurproces en inzicht in de kosten bijgedragen aan werf overkoepelende afspraken met diverse HR-partners.

Dit zijn enkele resultaten die behaald zijn:

  • Volledige implementatie in 4 maanden inclusief de facturatie koppeling in UBL-formaat
  • Een koppeling voor het doorgeven van medewerker- en opdrachtinformatie en het uitwisselen van urenstaten
  • Interne mobiliteit over 15 werflocaties heen door inzicht in de klantplanning, roosters dit zorgt voor capaciteitsplanning en snelheid
  • De interne klant/inhurende manager heeft op elk moment inzicht, grip en controle door een dashboard met opmaat rapportages
  • De inhuurdesk van Damen heeft de volledige regierol over de instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers en het leveranciersmanagement.
  • Klant

    Damen Shipyards

  • Branche

    Scheepsbouw

  • Organisatie

    Self Managed Program

  • Aantal werknemers

    > 3500

  • Systeem

    Nétive VMS

  • Processen

    Recruitment en interne mobiliteit