Royal IHC

Succesverhaal / Nétive VMS
Royal IHC

De aanleiding

Royal IHC liep tegen een aantal zaken aan die beter en goed geregeld zouden moeten worden. Het inhuurvolume werd onvoldoende omgezet in inkoopvoordeel, compliance werd niet goed genoeg gewaarbord, dossiers waren niet op orde en opdrachten moeten beter beoordeeld kunnen worden. Daarnaast was het van belang dat er meer eigen werving opgezet werd in plaats van werving- en selectiefee’s betalen aan bureaus.

De oplossingsinrichting

Met de Nétive VMS heeft Royal IHC één van haar belangrijke doestellingen bereikt; één systeem voor het gehele proces rondom de aanname van personeel. Overige te realiseren doelstellingen waren;

  • Transparantie en regie over de recruitment- en inhuurprocessen;
  • Verhoogde kwaliteit en tijdsbesparing in het aannameproces van personeel;
  • Beter voldoen aan wet- en interne regelgeving.

Het resultaat van de samenwerking met Nétive VMS

De wensen die na een jaar met Nétive VMS al vervuld zijn:

  • Scherper inkopen en beter onderhandelen;
  • Poortbeleid en verbeterde dossiers;
  • Het terug vragen van goede krachten;
  • Er is een start gemaakt met eigen werving.
  • Klant

    IHC Merwede

  • Branche

    Scheepsbouw

  • Organisatie

    Projectorganisatie

  • FTE per jaar

    700-1300 FTE

  • Systeem

    Nétive VMS

  • Processen

    Recruitment en interne mobiliteit