Stedin

Succesverhaal / Implementatie Nétive VMS
Succesverhaal Netive VMS stedin

De aanleiding

Het Stedin proces voor de inzet van tijdelijke krachten kenmerkte zich door een grote mate van versnippering. Versnippering in activiteiten, kennis, ervaringen en IT-ondersteuning. Als gevolg hiervan was er geen grip, sturing en beleid mogelijk op dit gebied en konden externe uitgaven slechts geschat worden.

De oplossingsinrichting

Na de implementatie werden de eerste grote stappen gezet naar een volledig gedigitaliseerd proces van werving & selectie. Te realiseren doelstellingen waren:

  • Verlagen van de drempel tussen inleners en inleendesk;
  • Besparen kosten, reductie ongestructureerde inkopen;
  • Real time en volledige dossieropbouw;
  • Registratie en rapportage van leveranciersprestaties;
  • Snelle en volledige onboarding.

Het resultaat van de samenwerking met Nétive VMS

De implementatie maakte een eind aan de versnippering:

  • Volledige implementatie in 4 maanden
  • Koppelingen naar SAP HR voor hergebruik stamdata
  • Nauwe samenwerking recruitement en inhuur
  • Klant

    Stedin

  • Branche

    Utility

  • Organisatie

    Inhuurdesk

  • FTE per jaar

    n.b.

  • Systeem

    VMS (Met SAP koppelingen)

  • Processen

    Aanvraag, Selectie, Contractafhandeling, Facturatie

Met goede hulpmiddelen konden we uiteindelijk meer grip op de situatie krijgen. In god we trust, and all the others must show their data.

Download PDF

Download hier de PDF met het gedetailleerdere succesverhaal van Stedin.

Succesverhaal Netive VMS stedin